یادداشت های یک رها شده از دام خود ارضایی

ببینید حداقل 50 درصد استمنا تصویر سازی ذهنی است.یعنی خیالات ، وقتی انسان صحنه هایی  تحریک کننده در بیرون را دید و ازطرفی همسری هم ندارد که با او به آرامش برسد دست به استمنا میزند و با کمک خیال و پاره ای رفتار فیزیکی به حالت انزال میرسد . که بعد بسیار زود پشیمان میشود.

بسطه به وضعیت مزاجی و خلقی و ژنتیکی افراد میل به شهوت زیاد و کم است . این وضعیت پایه است . یعنی ممکن است فردی با یک صحنه نه چندان تحریک آمیز بشدت تحریک شود و فرد دیگر  زیاد تحت تاثیر قرار نگیرد.

پس گام اول خود شناسی در حذف موقعیت های تحریک آمیز است .

برای ترک استمنا ابتدا باید تمام راههایی که شما را تحریک میکند از بین ببرید. علاوه بر راههایی که از نظر اسلام حرام است مثل نگاه به نامحرم به عکس ها و فیلم ها و نوشته های مبتذل نکات دیگری نیز هست که از نظراسلام  برای انسان های عادی حرام نیست ولی برای شمای که مبتلا هستید حرام است چون منجر به استمنا میشود . مثلا صحبت با نامحرم حرام نیست ولی اگر احتمال بدهید که صحبت با این نامحرم منجر به علاقه شهوانی و نگاه حرام خواهد شد صحبت با آن نامحرم برای شما حرام خواهد شد.

مثلا موارد زیر

·         بودن در محیط های خلوت

·         همنشینی با افرادی که در مورد مسایل جنسی صحبت میکنند.

·         بعضی تصاویر تلویزیون ایران

·         کنجکاوی جنسی

اگر واقعا میخواهید استمنا را ترک کنید سعی کنید خودتان را گول نزنید  اگر واقعا چیزی شما را تحریک میکند نترسید وبا خود بگویید همه که نگاه میکنند تحریک نمیشوند شما به خودتان نگاه کنید.

مطالبی عنوان میشود که افراد مبتلا به خود ارضایی به خیال بافی دچار میشوند  به نظر بنده این خیال بافی راخود افراد ایجاد میکنند نه اینکه استمنا کردن خیال بافی را  بر اعصاب و روان تحمیل کند.

ببینید فرد سالم  از دید روانشناسان فردی است که خیال او تحت نظارت عقل و منطق اوست . دانشمندان بزرگ بر اساس تخیل خود زیر سایه عقل وسایلی در ذهن تخیل و سپس آنرا اختراع کرده اند. پس خیال به نوبه خود خوب است.

انسانی که مبتلا به استمنا نیست خیال باف نیست . اگر جوانی تصاویر شهوانی را در دنیای واقع بیند و شهوت او رابسیار تحت تاپیر قرار دهد طبیعتا با یک آمیزش جنسی با همسر به آرامش میرسد . ولی وقتی جوان یا نوجوان همسری را نمی یابد دست به عمل اشتباهی میزند  با تجسم صحنه تحریک آمیز در ذهن و انجام یک سری کار ها با اندامهای خود در تخیل خود آمیزش جنسی ای با جنس مخالف انجام میدهد در حالیکه در واقعیت شخصی وجود ندارد.  و اینجاست که تخیل تحت سیطره شهوت در می آید و خیالبافی فرد در طول زمان تقویت  میشود . هر چه انسان در این وادی تخیل فرو میرود نسبت به شهوت حساس تر میشود در جایی میخواندم که افراطی ترین افراد در زمینه خود ارضایی حتی با ترک دیوار نیز تحریک میشوند این اثر تخیل است که بدن به تخیل ورزی جنسی عادت کرده است . حقیقت این است که آمیزش جنسی آنقدر ها هم که تخیل انسان مبتلا به استمنا به آن بال و پر میدهد در عالم واقع وجود ندارد.

به هر تقدیر وقتی شما در گام اول راه های تحریک را بر خود بستید گام دوم را بردارید

گام دوم : پاکسازی ذهن از افکارو خیالات  شهوانی

در این مرحله شما از بیرون تحریک نمیشوید چون موانع تحریک را بسته اید . ولی ذهن شما بر اساس همان تخیلی که بدان اشاره شد در پی کنجکاوی جنسی است .

در این مرحله باید از کنجکاوی های ذهنی به شدت بپرهیزید مثلا در پای اینترنت نشسته اید با خود میگویید من میخواهم ازدواج کنم پس کاش مطالبی را در مورد شیوه های آمیزش با همسر را جستجو کنم شما با این کار درست است که از لحاظ چشم و گوش و... تحریک نشده اید ولی عملا دارید به خیالات جنسی خود بال و پر میدهید و خود را می آزارید.

اگر دوست دارید مثل سایر مردم عادی زندگی کنید باید خیال خود را کنترل کنید. یکی از راههای کنترل خیال این است که بیکار نباشید و در زندگی روزانه خود یک برنامه ریزی ای داشته باشید . بدین ترتیب که بدانید در هر لحظه در طول روز میخواهید چکار کنید  نه اینکه برای صدم ثانیه هم برنامه بریزید همینقدر که بدانید هرلحظه میخواهید چکار کنید این نوع برنامه ریزی رامیتوان در عرض 2 دقیقه در شب در موقع خواب انجام داد.ودر برنامه ریزی تان مثلا وقتی تصمیم گرفتید 20 دقیقه ورزش کنید تمام ذهن خود را روی همان ورزش کردن متمرکز کنید اگر مشکلات درسی کاری و هرمشکلی که دارید در زمانی که دارید به برنامه خود عمل میکنید کنار بگذارید. ذهن شما در بازه های زمانی مختلف روی کارهایی که برای خود تعریف کرده اید متمرکز است . سعی کنید به اموری که واقعی ترند بیشتر بپردازید . بدین ترتیب خیال شما کم کم تحت سیطره عقل در خواهد آمد.

 

برای انجام تمام این کارها اراده و انگیزه لازم است.

ببینید مثلا شما از امروز تصمیم میگیرید که برای همیشه استمنا را کنار بگذارید روز اول که خودتان را قطعا نگه میدارید روز دوم انگیزه شما کمی کمتر شده است .کمی مشکلات زندگی هم به شما فشار می آورد . اوضاع باز هم خوب است ولی در یک لحظه کوتاه مثلا در شرایطی که تنها هستید یا بعد از نهار با شکم پر پشت کامپیوتر نشته اید . در یک لحظه بسیار کوتاه ذهن شما یکدفعه همه چیز را فراموش میکند و دیگر در اختیار خود نیستید (نکته بسیار بسیار مهم این است که در این لحظه نگاه حرامی انجام نداده اید بلکه خیال شما به شما میگوید که تصاویر محرک پیدا کن و یه حالی ببر در ادامه تصاویر شما را به استمنا سوق خواهد داد ) خب اینجا باید یک اقدام مهم و اساسی را برای کمک به اراده خود را قبلا برای این لحظه انجام داده باشید والا یقینا شکست خواهید خورد . مگر اینکه اراده تان واقعا پولادین باشد که بندرت میتوان اینچنین اراده هایی را یافت.

 آن راه اساسی برای کمک به اراده استفاده از نذر است . البته قسم هم راه دیگری است ولی قسم  شکستن هم گناه کبیره است .این نکته را باید متذکر شد  که ما از نذر و ... برای دور شدن از محیط های خطر ساز و منظره های تکان دهنده استفاده میکنیم و الا اگر ماشین شهوت را با سرعت 1000 کیلومتر در ساعت به حرکت در بیاورید نگه داشتن آن اولا ناممکن و ثانیا در صورت توقف اثرات مخربی را براعصاب و روان میگذارد.ما با نذر میخواهیم ماشین شهوت که یک نیاز بشر است را تحت کنترل خود در بیاوریم و آنرا با سرعت پایین متوقف کنیم.

 و اما نذر چگونه است؟

من یک نمونه صیغه نذر را برای شما بیان میکنم. مطالب زیر را اگر با اختیار بگویید( توجه کنید که باید بگویید ذهنی نیست )صیغه نذر شکل میگیرد.

برای خدا نذر میکنم که تا مثلا 3 ماه دیگر

  فیلم و عکس محرک نبینم ،نگاه به نامحرم نکنم ، پای کامپیوتر که هستم مطالب شهوانی جستجو نکنم ، عکس های زیبا از نامحرمان را در گوگل جستجو نکنم، به بدن خود به قصد شهوت نگاه نکنم ، در هیچگاه تمام عریان نشوم و حداقل شورت به تن داشته باشم .مگر برای کارهای ضروری ، به شکم روی زمین نخوابم ، به اختیار خود خیال پردازی جنسی  نکنم.

و اگر این کارها را انجام دادم مبلغ مثلا 100000تومان به بخش نذورات حرم مطهر امام رضاعلیه السلام بپردازم.

درست است که در لحظه فوران شهوت خدا فراموش میشود ولی یقین داشته باشید در این لحظه پول دادن فراموش نمیشود و درگیری فکر بین دادن مبلغ 100000 تومان است یا انجام دادن استمنا.

با این نذر بر شما واجب میشود در صورت انجام هر یک از اعمال بالا در طی این مدت 3ماهه 100000 به حساب نذورات حرم امام رضا در بانک ملت شعبه آستان قدس رضوی مشهد از شهر خود حواله کنید شماره حساب الان دقیقا یادم نیست . تلفنی از حرم امام رضا علیه السلام بپرسید .

و این نکته را هم توجه داشته باشید که امام صادق علیه السلام در جایی در پاسخ به فرد مبتا به عملی با این مضمون فرمودند او با اختیار خود این کار را انجام میدهد. حقیقت هم همین است چرا ما استمنا را در جلوی جمع انجام نمیدهیم و آنرا در خلوت انجام میدهیم چون با اختیار و اراده خود خلوت را پیدا میکنیم .

نکته دیگر اینکه اگر نتوانید نگاه حرام را از وجود خود حذف کنید ابدا نخواهید توانست استمنا راترک کنید چون انسان های سالم هم تا با حرام تحریک نشوند دست به گناه نمیزنند. چه مستجاب الدعوه هایی بوده اند که با یک نگاه حرام  زناکار شده اند . علت این است که نگاه حرام خدا فراموشی عجیبی به انسان دست میدهد که فقط شهوت را میبیند.

نکته پایانی: با توکل بر خدا گام بردارید در هر مرحله که جلو میروید خداوند به شما آرامشی نصیب خواهد کرد که لذت آنرا خواهید چشید. چون دیگر عذاب وجدان ندارید و به خاطر او شیرین ترین لذت جسمی را کنار گذاشته اید

من فکر نمیکردم روزی بتوانم مثل تمام مردم سالم زنگی کنم ولی الان به حدی رسیده ام که ازدواج را امری عادی تلقی میکنم و اگر هم که میخواهم ازدواج کنم برای داشتن مونس و همدم و رفیقی  دوست داشتنی است که میخواهم ازدواج کنم نه صرفا برای شهوت

 دوستان اگر موفق به ترک این عادت بد نمیشوند میتوانند بیوگرافی خود را به  بنده ارسال کنند. تا با ارایه راهکار ها صمیمانه مشکلشان را  با همفکری هم حل کنیم.


نظرات 1 + ارسال نظر
مدیر وبلاگ رهایی چهارشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 06:56 ق.ظ

سلام دوست عزیز
ممنون از مطالب مفیدت و اینکه وبلاگ رهایی را معرفی کردی
با اجازت مطالبت را استفاده کردم و در ارشیوی تجربه کسانیکه ترک کردند ، گذاشتم
سال خوبی داشته باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد